Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług noclegowych, gastronomicznych, usług polegających na wynajmie sal szkoleniowych oraz transportu uczestników szkoleń w ramach projektu „Ewaluacja programu Spójrz Inaczej” w ramach realizacji zadania nr 34/29/3.2.1.1/17/DRM w ramach Celu Operacyjnego nr 2 Profilaktyka i rozwiązywanie problemów związanych z używaniem substancji psychoaktywnych, uzależnieniami behawioralnymi i innymi zachowaniami ryzykowanymi. Zadanie 29/3.2.1.1/17/DRM Ewaluacja programów profilaktycznych z obszaru profilaktyki uniwersalnej opartych na naukowych podstawach.
Zapytanie ofertowe dotyczące wyboru ośrodka szkoleniowego/hotelu w Warszawie lub okolicach miasta na potrzeby szkolenia w ramach projektu: „Ewaluacja programu Spójrz Inaczej”.
I. ZAMAWIAJĄCY:
Era Ewaluacji Sp. z o.o.
Ul. Kasprowicza 30/16
01-871 Warszawa
II. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług noclegowych, gastronomicznych, usług polegających na wynajmie sal szkoleniowych oraz transportu uczestników szkoleń w ramach projektu „Ewaluacja programu Spójrz Inaczej” w ramach realizacji zadania nr 34/29/3.2.1.1/17/DRM w ramach Celu Operacyjnego nr 2 Profilaktyka i rozwiązywanie problemów związanych z używaniem substancji psychoaktywnych, uzależnieniami behawioralnymi i innymi zachowaniami ryzykowanymi. Zadanie 29/3.2.1.1/17/DRM Ewaluacja programów profilaktycznych z obszaru profilaktyki uniwersalnej opartych na naukowych podstawach.
Całość usługi musi być zrealizowana w jednym miejscu oraz na terenie jednego ośrodka. Sale wykładowe, noclegowe oraz miejsce, w którym będą podawane posiłki muszą być zlokalizowane w tym samym obiekcie lub na terenie tego samego ośrodka. Ośrodek musi być zlokalizowany w Warszawie lub okolicach miasta w odległości nie przekraczającej 40 km od Dworca Centralnego PKP, na terenie Warszawy lub powiatów: warszawskiego zachodniego, pruszkowskiego, nowodworskiego lub piaseczyńskiego. Odległość maks. 40 km rozumiana jest jako odległość liczona według dostępnych dróg publicznych.
Usługa polega na zapewnieniu 2 noclegów, 2 sal szkoleniowych, wyżywienia i transportu uczestników z i do dworca Centralnego lub Zachodniego w Warszawie dla grupy około 52 osób wykonana zostanie w terminie 21-23.03.2019 według następującego harmonogramu:
Czwartek 21 marca 2019
Grupa A 24 osoby + 2 trenerów | Grupa B 24 osoby + 2 trenerów | |
19.15 | Przyjazd wieczornego autokaru do hotelu | |
19.30-20.00 | kolacja | |
20.00-21.00 | Sesja organizacyjna |
Piątek 22 marca 2019
10.00 – odjazd autokaru z Dworca Zachodniego
9.00-9.30 | Poranna kawa na powitanie | |
9.30-10.45 | Sesja badawcza | |
10.45-11.00 | Przerwa kawowa | |
11.00 – 12.30 | Sesja wspólna dla grupy A | Sesja wspólna dla grupy B |
11.30 -11.45 | Przerwa kawowa | |
11.45 – 13.15 | Sesja wspólna dla grupy A | Sesja wspólna dla grupy B |
13.15– 14.15 | Obiad | |
14.15 – 15.45 | Sesja wspólna dla grupy A | Sesja wspólna dla grupy B |
15.45-16.00 | przerwa kawowa | |
16.00 – 17.30 | Sesja wspólna dla grupy A | Sesja wspólna dla grupy B |
17.30-17.45 | Przerwa kawowa | |
17.45-19.30 | Sesja wspólna dla grupy A | Sesja wspólna dla grupy B |
19.00-20.00 | Kolacja | |
20.00-21.00 | Sesja refleksyjnych przyjaciół |
Sobota 3 marca 2019
7.00-8.30 | Śniadanie | |
8.30 – 10.00 | Sesja wspólna dla grupy A | Sesja wspólna dla grupy B |
10.00-10.15 | Przerwa kawowa | |
10.15– 11.45 | Sesja wspólna dla grupy A | Sesja wspólna dla grupy B |
11.45– 12.00 | przerwa kawowa | |
12.00-13.00 | Sesja plenarna | |
13.00 – 14.00 | Obiad | |
14.00-15.00 | Sesja plenarna | |
15.00 – 16.30 | Indywidualne konsultacje | |
16.30 | Odjazd drugiego autokaru na dworzec |
Ponadto Wykonawca musi spełnić wszystkie opisane poniżej warunki:
1. Infrastruktura szkoleniowa:
Wykonawca zapewni odpowiednią infrastrukturę umożliwiającą realizację programu spotkania dla zgłoszonej liczby osób.
Hotel musi dysponować minimum dwoma odpowiednimi salami szkoleniowymi/konferencyjnymi dla dwóch grup liczących po ok 24 osoby (ustawienie krzeseł w podkowę, stoliki do pracy w grupach na zewnątrz podkowy) w tym jedna sala z możliwością pracy w grupie 48 osobowej .
Wszystkie sale powinny znajdować się w tym samym budynku na tym samym piętrze, tak by uczestnicy szkolenia z obu grup mieli łatwy kontakt ze sobą podczas przerw.
Każda sala musi być wyposażona w: klimatyzację, dostęp do bezprzewodowego Internetu, dostęp do światła dziennego z możliwością zaciemnienia okien, np. roletami, żaluzjami. Powierzchnia okien z możliwością otwierania w każdej sali nie mniejsza niż 15 m2, sprzęt szkoleniowy i multimedialny, tj. m.in.: laptop kompatybilny z projektorem multimedialnym, nagłośnienie sali, tablicę flipchart z papierem i flamastrami, ekran projekcyjny o rozmiarze zapewniającym czytelność prezentowanych materiałów multimedialnych, obsługę techniczną dostępną podczas trwania spotkania. Przynajmniej jedna sala powinna mieć udogodnienia dla osób niepełnosprawnych
2. Miejsce noclegowe i transport:
Wykonawca zapewni:
- nocleg dla około 52 osób w obiekcie o standardzie trzygwiazdkowym lub w obiekcie spełniającym kryteria obiektu trzygwiazdkowego w pokojach dwuosobowych oraz 3 osobowych. Pokoje będą wyposażone w dostęp do bezprzewodowego Internetu oraz łazienkę.
- odpowiednio przygotowane pokoje dla osób z niepełnosprawnością, poruszających się na wózkach (min. 2 pokoje).
- dostęp dla uczestników do części wspólnej obiektu z meblami umożliwiającymi relaks dla użytkowników, z dostępem do terenu zielonego, z możliwością użytkowania sprzętu telewizyjnego.
- bezpłatny parking dla uczestników szkolenia.
- bezpłatny dostęp do Wi-Fi.
- bezpłatny transport z i do Dworca Centralnego/Zachodniego w Warszawie dla Uczestników szkolenia, którzy zgłoszą taką potrzebę.
3. Wyżywienie:
Wykonawca zapewni wyżywienie dla około 52 osób w każdym dniu spotkania według załączonego wyżej harmonogramu.
Zamawiający przewiduje możliwość zwiększenia zamówienia w stosunku do planowanej w Zapytaniu ofertowym liczby szkoleń w trakcie obowiązywania umowy. Każde zwiększenie zakresu zamówienia będzie każdorazowo uzgadniane z Wykonawcą. Wykonawca będzie miał obowiązek realizować dodatkowe zamówienia po stawkach jednostkowych zgodnie z Formularzem cenowym złożonym w Ofercie oraz na zasadach i w standardzie określonych w powyższym opisie przedmiotu zamówienia. Całkowita wartość zamówień dodatkowych nie może przekroczyć 50% wartości zamówienia podstawowego.
Słownik Zamówień (CPV):
- 55110000-4 – hotelarskie usługi noclegowe;
- 55120000-7 – usługi hotelarskie w zakresie spotkań i konferencji;
- 55300000-3 – usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków.
III TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
Usługa będzie świadczona w okresie: 21 do 23 marca 2019r.
IV. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
- Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi dysponować bazą lokalową odpowiadającą parametrom technicznym określonym w części II zapytania ofertowego.
- Poprzez dysponowanie bazą lokalową rozumie się posiadanie prawa własności, współwłasności, zarządzania, etc. obiektem hotelowo-konferencyjnym.
- Wykonawcy ubiegający się o zamówienie zobowiązani są do wskazania w ofercie obiektu, w którym realizowane będą usługi objęte zapytaniem ofertowym.
- W przypadku ofert składanych przez agencje czy pośredników, nie posiadających bezpośredniego prawa do dysponowania wskazanym w ofercie obiektem, Wykonawca do oferty musi dołączyć kopię umowy zawartej z dysponentem obiektu dotyczącą współpracy lub kopie innego dokumentu wyrażającego zgodę przez dysponenta obiektu na organizację szkoleń w obiekcie, którego jest właścicielem.
- Udzielenie zamówienia nie mogą się ubiegać wykonawcy powiązani z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Wykonawcą a Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
- posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji;
-pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
-pozostawania w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
V. DOKUMENTY WYMAGANE PRZY ZŁOŻENIU OFERTY:
- Wypełniona oferta cenowa na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego, z podpisanymi oświadczeniami.
- Zdjęcia sal szkoleniowych (po 2 zdjęcia każdej sali z różnych perspektyw).
- Kopia umowy z właścicielem obiektu lub innego dokumentu wyrażającego zgodę przez dysponenta obiektu na organizację szkoleń w obiekcie, którego jest właścicielem w przypadku ofert składanych przez agencje, pośredników, etc.
- I. KRYTERIUM OCENY OFERTY:
Lp. | Kryterium | Maksymalna ilość punktów |
1 | Cena. | 70 pkt. |
2 | % osób nocujących w pokojach 2 osobowych (lub 1 osobowych). 100% – 20 pkt; za 90% – 99% – 15 pkt; za 80% – 89% – 10 pkt; za 70%-79% – 5 pkt | 20 pkt. |
5. | Miękkie krzesła w salach szkoleniowych dla wszystkich uczestników | 10 pkt. |
RAZEM: | 100 pkt. |
KRYTERIUM OCENY OFERTY:
Lp. Kryterium
Maksymalna ilość punktów
1 Cena – 70 pkt.
2 % osób nocujących w pokojach 2 osobowych (lub 1 osobowych). 100% – 20 pkt; za 90% – 99% – 15 pkt; za 80% – 89% – 10 pkt; za 70%-79% – 5 pkt 5.
3 Miękkie krzesła w salach szkoleniowych – 10 pkt.
RAZEM: 100 pkt.
SPOSÓB OCENY OFERT:
Cena.
Punkty za kryterium „cena” zostaną obliczone wg następującego wzoru:
Cena ofertowa brutto oferty najtańszej
X 70 = ilość punktów
Cena ofertowa brutto oferty badanej
Cena ofertowa brutto powinna zostać wyliczona wg następującego wzoru:
(A + 2B + 2C + 2D + E) = cena ofertowa brutto
gdzie:
A - to koszt brutto wynajęcia dwóch sal szkoleniowych na dwa dni szkolenia obliczany według następującego wzoru:
B – cena brutto noclegu ze śniadaniem dla 1 osoby
C – cena brutto obiadu dla 1 osoby
D – cena brutto kolacji dla 1 osoby
E – cena brutto serwisu kawowego dla jednej osoby w czasie II i III dnia szkolenia
VI OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
- Oferta musi być sporządzona w języku polskim, na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1.
- Wartość oferty musi być wyrażona w cenach brutto w PLN dla całości zamówienia oraz dla cen jednostkowych, zgodnie z Załącznikiem nr 1.
- Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
- Zamawiający poprawi w ofertach błędy rachunkowe. Podstawą do poprawienia błędów rachunkowych będą ceny jednostkowe podane przez Oferentów.
- Złożenie oferty niepoprawnej formalnie (oferty wariantowej, bez podania cen brutto, nie wypełnionej we wszystkich częściach formularza ofertowego, nie odpowiadającej specyfikacji określonej w części II, bez kompletu załączników, o których mowa w części V, etc.) skutkować będzie odrzuceniem oferty.
VII TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT:
- Ofertę można składać w formie elektronicznej na adres: t.kochan@eraewaluacji.pl,
- Ofertę należy złożyć do dnia 14 marca 2019r do godziny 14.00. O terminie wpłynięcia oferty decyduje data dotarcia oferty na ww. adres e-mail.
- Zamawiający nie przewiduje przyjmowania ofert składanych osobiście.
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
VIII TRYB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ:
Każdy Oferent ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści przedmiotowego zapytania ofertowego w terminie do 11.03.2019r. Pytania Oferenta muszą być sformułowane na piśmie i wysłane elektronicznie na adres e-mail: t.kochan@eraewaluacji.pl.
Zamawiający w ciągu jednego dnia roboczego udzieli odpowiedzi i odeśle ją w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w zapytaniu.
IX TRYB I TERMIN OGŁOSZENIA WYNIKÓW POSTĘPOWANIA:
Wszyscy Oferenci, którzy złożą swoje oferty zostaną powiadomieni o wynikach postępowania, a wybrany Oferent dodatkowo zostanie poinformowany o terminie i miejscu podpisania umowy.
Wyniki wyboru Oferenta zostaną wysłane najpóźniej w dniu 15 marca 2019r.
Zamawiający pozostawia sobie możliwość dokonania przed ogłoszeniem wyników, wizji lokalnej ośrodka, który uzyska największą liczbę punktów, w celu zweryfikowania na miejscu informacji zawartych w Ofercie.
X TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
Wykonawca związany jest ofertą przez okres 5 dni licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
UWAGI:
Niniejsze postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).
Niniejsze postępowanie prowadzone jest zgodnie z zasadą konkurencyjności
Zamawiający zastrzega, że odstąpi od podpisania umowy z Oferentem, którego oferta otrzyma największą liczbę punktów, jeżeli cena oferty przewyższy kwotę, którą Zamawiający planuje przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Załącznik Nr 1
OFERTA CENOWA
dotycząca zapytanie ofertowe na wybór ośrodka szkoleniowego/hotelu w Warszawie lub okolicach miasta, na potrzeby szkoleń w ramach projektu „Ewaluacja programu Spójrz Inaczej”.
Składający ofertę:
……………………………………………..
(nazwa firmy)
……………………………………………..
(adres)
OŚWIADCZAM, ŻE:
- zapoznaliśmy się z opisem przedmiotu zamówienia w części II zapytania ofertowego, oraz potwierdzam, że dysponujemy bazą lokalową odpowiadającą parametrom technicznym określonym w części II zapytania ofertowego terminie tam podanym; spełniamy wszystkie warunki opisane w części IV zapytania ofertowego;
- zobowiązujemy się do stosowania cen jednostkowych wymienionych w formularzu cenowym, przez cały czas trwania umowy;
- złożona przeze mnie oferta jest ważna przez 5 dni licząc od dnia, w którym mija termin składania ofert;
- akceptuję warunki umowy, której wzór stanowi Załącznik nr 2 do zapytania ofertowego, a która zostanie podpisana w przypadku wybrania mojej / naszej oferty;
- oświadczam, że nie łączą mnie z Zamawiającym powiązania kapitałowe oraz osobowe, o których mowa w pkt. IV.5.
…………………………………………………………………..
(podpis Oferenta lub osoby upoważnionej)
………………………………..
(data, miejscowość)
Miejscem realizacji usługi będzie:
………………………………..
(nazwa ośrodka)
……………………………….
(adres)
……………………………….
(rodzaj prawa do dysponowania ośrodkiem)
Ile % | |
Jaki % uczestników szkolenia zostanie ulokowany w pokojach 2 osobowych lub 1 osobowych |
Tak/nie | |
Sale szkoleniowe będą wyposażone w miękkie krzesła dla wszystkich 52 uczestników szkolenia |
……………………………………………………………………
(podpis Oferenta lub osoby upoważnionej)
Formularz cenowy:
Lp. | Rodzaj kosztu | Opis | Cena jednostkowa brutto |
1 | Koszt noclegu ze śniadaniem dla 1 osoby | Nocleg w czasie szkolenia dla grupy liczącej ok 52 osób | |
2 | Koszt obiadu dla 1 osoby | Szacowana liczba obiadów: ok. 52 | |
3 | Koszt kolacji dla 1 osoby | Szacowana liczba kolacji: ok. 52 | |
4 | Koszt serwisu kawowego dla 1 osoby w czasie I i II dnia szkolenia | Szacowana liczba osób na serwisach kawowych: 52 | |
5 | Koszt wynajęcia dwóch sal szkoleniowych na całe szkolenie | Koszt wynajęcia sal wraz ze sprzętem i w standardzie zgodnym z opisem w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia. |
Sposób wyliczania ceny ofertowej. Cena ofertowa brutto jest uśrednionym kosztem jednej osoby na szkoleniu, wyliczanym według poniższego wzoru i służy porównaniu ofert między sobą. | Cena ofertowa brutto |
Cena ofertowa brutto = A + 2B + 2C + 2D + EGdzie
B – cena brutto noclegu ze śniadaniem dla 1 osoby C – cena brutto obiadu dla 1 osoby D – cena brutto kolacji dla 1 osoby E – cena brutto serwisu kawowego dla jednej osoby w czasie I i II dnia szkolenia |
……………………………………………………………………
(podpis Oferenta lub osoby upoważnionej)
…………………………………
(data, miejscowość)
Załącznik Nr 2
Numer umowy Warszawa, dnia … …………… 2019
…/…/2018/PARPA
UMOWA ZLECENIA
zawarta w dniu …. …………… 2019 pomiędzy Erą Ewaluacji Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Kasprowicza 30/16, 01-871 Warszawa, KRS pod numerem 0000309363, REGON 141386958, NIP 1181949210, zwaną dalej „Zleceniodawcą”, reprezentowaną przez Tomasza Kochana - Wiceprezesa Zarządu,
Zwanym dalej „Zamawiającym”
a
……………………………………………………, ….-…… ……………., ul. …………………. Zarejestrowanym w Sądzie Rejonowym …………………………, …… Wydział Gospodarczy, Krajowy Rejestr Sądowy numer KRS: …………………, nr REGON: ………………………….., nr NIP: ……………………….., reprezentowanym przez:
……………………… – ………………….
Zwanym dalej „Wykonawcą”
Zamawiający i Wykonawca zwani będą również Stroną lub łącznie Stronami
Zważywszy na fakt, że:
- Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług noclegowych, gastronomicznych, usług polegających na wynajmie sal szkoleniowych oraz transportu uczestników szkoleń w ramach projektu „Ewaluacja programu Spójrz Inaczej” w ramach realizacji zadania nr 34/29/3.2.1.1/17/DRM w ramach Celu Operacyjnego nr 2 Profilaktyka i rozwiązywanie problemów związanych z używaniem substancji psychoaktywnych, uzależnieniami behawioralnymi i innymi zachowaniami ryzykowanymi. Zadanie 29/3.2.1.1/17/DRM Ewaluacja programów profilaktycznych z obszaru profilaktyki uniwersalnej opartych na naukowych podstawach.
- Wykonawca oświadcza, że posiada odpowiednie zasoby, doświadczenie i personel dające rękojmię właściwego wykonania przedmiotu zamówienia
Strony postanawiają co następuje:
§ 1 Przedmiot umowy
- Zamawiający zleca, a Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługi polegające na świadczeniu usług noclegowych, gastronomicznych oraz usług polegających na wynajmie sal szkoleniowych.
- Szczegółowy zakres usługi, określający poszczególne jej elementy oraz liczbę uczestników korzystających z poszczególnych elementów usługi zawarty jest w Załączniku 1 do Umowy (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia).
- Strony oświadczają, że zmiana Załącznika 1, pod rygorem nieważności wymaga pisemnej zgody obu Stron, jednakże nie wymaga formy aneksu do Umowy.
§ 2 Warunki świadczenia usług
- Usługi świadczone będą w ……………………………………………………………………………….. w ………………….
- Usługi obejmują zakres określony w Załączniku 1. Usługi niewymienione w Załączniku 1 będą płatne dodatkowo w oparciu o zamówienie przesłane drogą elektroniczną, o ile Strony Umowy nie postanowią inaczej.
- Wykonawca może podzlecać część wykonania usług będących przedmiotem umowy jednakże za wykonanie usług przez podmioty trzecie Wykonawca odpowiada jak za własne.
- Przed szkoleniem Zamawiający zobowiązuje się do przedstawienia Wykonawcy nie później niż w terminie 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia listy uczestników.
- Do kontaktów w sprawach związanych z realizacją usług będących przedmiotem Umowy strony wyznaczają:
- Ze strony Zamawiającego: ………………………………, Tel.: …………………………, email: ……………………………………..
Ze strony Wykonawcy: ……………………………., Tel.: …………………………, email: ……………………………………..
§ 3 Wynagrodzenie
- Za wykonanie Usług określonych w umowie Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie według cennika, stanowiącego Załącznik 2 do Umowy, obliczone za rzeczywiste wykorzystanie poszczególnych elementów usług przypadające na osoby obecne na szkoleniu, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2-5 poniżej.
- Zwiększenie wartości zamówienie nie może przekroczyć 50% szacunkowego wynagrodzenia określonego w Załączniku nr 2 do Umowy.
- Na 3 dni przed ustalonym terminem szkolenia Zamawiający wysyła drogą elektroniczną wstępną listę uczestników szkolenia. Wykonawca będzie miał obowiązek zarezerwowania miejsc noclegowych oraz sal szkoleniowych w wielkości odpowiadającej przesłanej liście uczestników. Jeżeli szacunkowa liczba uczestników będzie wyższa od szacunkowej liczby uczestników szkolenia określonej w Załączniku nr 1 do Umowy o 5%, Wykonawca będzie musiał wyrazić zgodę na jej zwiększenie.
- Na 3 dni przed ustalonym terminem szkolenia Zamawiający prześle drogą elektroniczną liczbę uczestników szkoleń. W tym samym terminie Zamawiający może zrezygnować z organizacji całego szkolenia. Zamawiający może też zwiększyć liczbę rezerwacji w porównaniu do rezerwacji dokonanej zgodnie z zapisami ust. 3. W takim przypadku Wykonawca musi wyrazić na to zgodę.
- W przypadku, gdy niewywiązanie się przez Zamawiającego z zobowiązań, o których mowa w niniejszej umowie, spowodowane jest siłą wyższą - Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności.
- Każde szkolenie będzie zamknięte protokołem odbioru opisującym wykonane usługi, który stanowi Załącznik nr 3 do Umowy.
- Podstawą do wypłaty wynagrodzenia będzie poprawnie wystawiona faktura zatwierdzona przez Zamawiającego. Wykonawca wystawi fakturę nie wcześniej niż w dniu podpisania protokołu odbioru o którym mowa w ust. 9.
- Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie przelewem na konto wskazane przez Wykonawcę w terminie 30 dni od daty otrzymania poprawnie wystawionej faktury, o której mowa w ust. 10, pod warunkiem przekazania środków na konto Zamawiającego przez finansująca projekt Polska Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W przypadku wstrzymania opłacenia faktury z powodu braku środków Zamawiający ma obowiązek udokumentowania tego przed Wykonawcą poprzez przedstawienie potwierdzonej przez bank informacji o stanie rachunku bankowego przeznaczonego dla projektu. Zamawiający opłaci zaległą fakturę niezwłocznie po otrzymaniu na rachunek projektu środków przekazanych przez instytucje finansującą projekt.
- Datą zapłaty jest data obciążenia rachunku Zamawiającego.
- W przypadku nienależytego wykonania usług będących przedmiotem Umowy Zamawiającemu przysługuje kara umowna w wysokości 10% wynagrodzenia brutto za szkolenie, które zostało nienależycie wykonane. Przez nienależyte wykonanie usług należy rozumieć wykonanie usług w sposób niezgodny z warunkami opisanymi w Załączniku 1, pod warunkiem, że zastrzeżenia dotyczące sposobu wykonania usługi zgłoszone będą przez Zmawiającego na piśmie najpóźniej ostatniego dnia danego szkolenia. Zamawiający jest zobowiązany przedstawić Wykonawcy swoje zastrzeżenia niezwłocznie w momencie ich identyfikacji, oraz powinien dać Wykonawcy czas na usunięcie przyczyn tych zastrzeżeń. Przy czym czas ich usunięcia nie może wpłynąć w rażący sposób na przebieg szkolenia.
§ 4 Termin obowiązywania umowy i warunki wypowiedzenia
- Umowa zawarta została na czas określony od 21 do 23 lutego 2019r.
- W przypadku rażących naruszeń postanowień Umowy przez jedną ze Stron, druga Strona wezwie pisemnie Stronę naruszającą postanowienia Umowy do usunięcia naruszeń postanowień Umowy wraz ze wskazaniem konkretnych zarzutów i terminu usunięcia naruszeń, nie krótszego jednak niż 7 dni roboczych. W przypadku nieusunięcia naruszeń w wyznaczonym terminie Strona może wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym.
- W przypadku wypowiedzenia Umowy przez Zamawiającego w trybie określonym w ust. 2, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia roszczenia z tytułu poniesienia ewentualnej szkody zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.
- W przypadku wypowiedzenia umowy przez Wykonawcę, w trybie opisanym w ust. 2, z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, Wykonawca zachowuje prawo do wynagrodzenia za usługi wykonane oraz prawo dochodzenia roszczenia z tytułu poniesienia ewentualnej szkody zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.
- § 5 Siła wyższa
- Strony zgodnie ustalają, że nie będą ponosić odpowiedzialności za niewykonanie obowiązków z Umowy wynikających z siły wyższej.
- Dla potrzeb Umowy, siła wyższa oznacza zdarzenie określone – definiowane w Kodeksie Cywilnym.
- Wystąpienie i zakończenie zdarzeń powodujących siłę wyższą, zostanie natychmiast zakomunikowane drugiej Stronie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni. Strona informująca o zaistnieniu siły wyższej jest zobowiązana określić zdarzenie, jego przyczyny oraz konsekwencje dla realizacji Umowy.
- Strona, która przekazała pisemne„` zawiadomienie będzie zwolniona z zobowiązań lub dotrzymania terminu swoich zobowiązań tak długo jak będzie trwało to zdarzenie i / lub jego skutki.
- W przypadku wystąpienia siły wyższej Strony zobowiązane są ustalić nowy termin wykonania przedmiotu Umowy lub podjąć decyzję o jej rozwiązaniu.
- Za opóźnienia wynikłe z wydarzeń spowodowanych siłą wyższą żadna ze Stron nie może żądać odszkodowania, rekompensaty lub udziału w naprawie szkód.
§ 6.Postanowienia końcowe
- Żadna ze Stron nie może przenieść na inną osobę praw wynikających z niniejszej Umowy lub innych stosunków prawnych wiążących Strony bez uprzedniej pisemnej zgody drugiej Strony. Strony oświadczają, że podzlecenie zgodnie z § 2 ust. 3 Umowy nie stanowi przeniesienia praw i obowiązków wynikających z Umowy.
- W kwestiach nieuregulowanych niniejszą Umową odpowiednie zastosowanie będą mieć postanowienia Kodeksu cywilnego.
- Wszelkie spory wynikłe między Stronami w związku z zawarciem lub wykonaniem Umowy będą rozstrzygane wyłącznie przez sąd powszechny miejscowo właściwy dla Zamawiającego.
- Zmiana Umowy wymaga dla swej ważności formy pisemnej w postaci aneksu z wyłączeniem zmian w załącznikach.
- Zmiany w załącznikach dla swej ważności wymagają formy pisemnej i zgody obydwu stron.
- Wszelkie dotychczasowe umowy tak pisemne jak i ustne, które dotyczą przedmiotu niniejszej Umowy przestają obowiązywać z chwilą jej podpisania.
- Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.
- Integralną cześć Umowy stanowi:
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
Załącznik 1 oferta cenowa.
Załącznik nr 3 Wzór protokołu odbioru szkolenia.
Odpis KRS Wykonawcy.
Odpis KRS Zamawiającego.
Wykonawca Zamawiający